Verkoop van online vis omhoog geschoten tijdens coronacrisis
Dilvis, specialist in vis sinds 1884, heeft een pittige periode achter de rug nadat de groothandel vrijwel stil kwam te liggen door de sluiting van de horeca. Het familiebedrijf is ruim tien jaar geleden reeds begonnen met de verkoop van vis online aan consumenten via Palingshop.nl en dit bleek tijdens de afgelopen maanden een gouden greep.
Export lag even helemaal stil
Koen Dil: In de afgelopen jaren zagen we al een groei van het aantal bestellingen via Palingshop.nl. Tijdens de afgelopen maanden steeg het aantal bestellingen online zelfs met 50 procent op jaarbasis. Dat was hard nodig, want helaas daalde onze totale omzet van de groothandel door de coronacrisis met circa 70 procent. Onze vis wordt dagelijks gekoeld verzonden door heel Europa, maar overal kwam alles even stil te liggen. De verkoop aan particulieren via onze winkel in Akersloot en natuurlijk via onze online winkel Palingshop.nl ging gelukkig wel goed door, dus we zijn heel blij dat we al vroeg de focus hebben gelegd op de particuliere verkoop.
Uitbreiding productassortiment
Nu de horeca weer beperkt op mag starten ziet Dil enige verbetering, maar het zijn onzekere tijden. De handel begint heel voorzichtig weer, maar het herstel is vooralsnog fragiel. We focussen ons momenteel daarom vooral op de lokale markt, nieuwe online concepten en de uitbreiding van ons productassortiment. Ook hebben we op Palingshop.nl in de afgelopen maanden 20 nieuwe producten toegevoegd.